Sosyal Medya Ajansları — Örnek #5
♦️ İş Modeli
Sahibi olduğunuz sosyal medya ajansı ile dizi, film, program, animasyon, anime, Youtube vb. her türlü sektörden insan/kurum ile iletişime geçip, içeriklerini onlar adına yayınlama ve kazançtan pay elde etme
Sosyal medyadan en fazla gelir elde etme potansiyeline sahip olanlar şüphesiz ki sosyal medya ajanslarıdır.
Bunun en temel nedeni, kurumsal bir kimliğe sahip olma ve kişilere/kurumlara yaptıkları tekliflerde bireysel başvurulara kıyasla çok daha dikkate alınır konumda olmalarıdır.
Çünkü devlet nezdinde bilinen, vergisini ödeyen ve sabit bir iş adresi olan kurumlar başkalarının gözünde her daim daha fazla itibar ve güven sahibi olur.
İşini iyi yapan, tanınan ve güven veren bir sosyal medya ajansı pek çok iş ortaklığını oldukça hızlı bir biçimde kurabilir.
Üstelik iş ortağı sayısını yani referansını artırdıkça yurtdışı müşterileri ile çok sayıda işbirliği oluşturabilir.
Bu durum da sınırsız dolar kazancı ihtimalinin kapılarını aralamalarını sağlar.
Evet sınırsız, çünkü sosyal medya üzerinden elde edilebilecek kazancın bir sınırı yoktur.
Koyduğunuz her sınır, yaptığınız çalışmaların üzerine eklediğiniz yeni çalışmalar, yeni işbirlikleri ve yeni girişimlerle aşılabilir.
Ancak sosyal medya ajanslarının bu işbirliklerini kurabilmesi için aşmaları gereken oldukça zor bir sorunu vardır.
— Oluşturmak İstedikleri İçerikleri Üretecek İnsan Kaynağı —
Bu büyük sorun, ajansların gerçek potansiyellerini ortaya koymalarının önüne geçmektedir. Çünkü 1 adet çalışanın çalışma saatleri içerisinde üretebileceği içerik miktarı oldukça sınırlıdır.
Bu sınırın temel nedeni, mevcut video düzenleme yazılımlarının tamamının “ tek video ” odaklı olmasıdır.
Tek tıkla çok sayıda içeriği aynı anda düzenleyebilme yeteneği (kes-kırp-yazı-görsel-arkaplan-ses ekle vb.), hemen hemen hiçbirinde mevcut değildir.
Çünkü bu yazılımlar bir “ otomasyon ” değildir.
Sahip oldukları özellik en fazla Batch Processing yani toplu işleme'dir. Seçili videolara aynı efekt ve işlemler uygulanır o kadar.
VE3.Plus ise tanımlanan içeriklerden belirlediğiniz her sahneyi tek tek keser, kırpar ve dilediğiniz düzenleme işlemlerini bu içerikler üzerinde ayrı ayrı gerçekleştirerek bir klasöre kaydeder.
Yani aralarındaki en büyük fark, diğer video düzenleme yazılımlarında Batch Processing için önce ana videodan kullanmak istediğiniz her sahneyi ayrı ayrı kesip kırpıp yeni bir video haline dönüştürmeniz ve bu videoların tamamını yazılıma entegre etmeniz gerekiyorken;
VE3.Plus’ta böyle bir gereklilik bulunmaz.
Yazılım, tüm bu işlemleri kendi bünyesinde saniyeler içerisinde gerçekleştirir.
Youtube’taki yatay bir videodan 4 adet dikey video elde etmek için oluşturulan örnek bir çalışma :
Geleneksel yazılımlarda, çalışanlar her içerikle tek tek ilgilenmek ve yazılımı her çalıştırmada 1 adet içerik elde etmek durumundadır.
Bu zorunluluk da oldukça büyük bir zaman, haliyle para kaybı anlamına gelir.
1 adet çalışanın, şirkete olan aylık maliyeti en az 25 bin tl'dir.
Çalışan sayısı arttıkça, şirket üzerindeki mali yük de artacaktır.
Tüm bu mali yüke rağmen oluşturulan içeriklerin sayısı, arzu edilen sayının -dolayısıyla yapılabilecek yeni işbirliği beklentilerinin- altında kalabilir.
Böyle bir senaryoda; ajanslar gerçek potansiyellerini ortaya koymakta güçlük çekeceklerdir.
VE3.Plus’ın temel hedefi, içerik üreticilerinin üzerine binen video düzenleme yükünü olabildiğince az seviyelere indirmek ve saniyeler süren birkaç basit ayar sonrası arzu ettikleri sayıda içerik oluşturmalarına imkan sağlamaktır.
Bu ön bilgiler ışığında, bir sosyal medya ajansı VE3.Plus’ı kullanarak neler yapabilir, örnekler üzerinden beraber göz atalım.
Dizi - Film - Animasyon - Çizgi Film ve TV Programları
Dünya üzerinde geçmişten günümüze yüz binlerce benzersiz tüketim içeriği oluşturuldu.
Sayısız ülkede; dizilerden filmlere, çizgi filmlerden TV programlarına dek çok sayıda içerik üretildi.
Bu içeriklerin neredeyse tamamı, telif haklarına sahip olan şirketler tarafından sosyal medyada etkin biçimde kullanılamamakta.
Bu, şu anlama geliyor : Sosyal medya ajansları için sayısız işbirliği kurma fırsatı. Üstelik hem yurtiçi hem yurtdışı ile.
ℹ️ Yurtdışı ile yapılan işbirliklerinde, elde edilecek kazanç döviz üzerinden olacağı için Türkçe içeriklere oranla çok daha yüksek kazançlar elde edilebilir. (Hedef kitle yabancı olduğunda görüntülediği reklamlar da yabancı olur. Yabancı reklamverenler, rekabetin yüksek olması sebebi ile döviz bazında yüksek reklam bütçeleri harcar. Bu sebepten, yabancılar için üretilen içeriklerden elde edilen reklam gelirleri de döviz üzerinden hesaplanır. Bu durumda da TL’ye oranla daha yüksek gelir sağlanır)
Ayrıca, telif haklarına sahip ve halihazırda içerik üreten firmalar da işbirliği gerçekleştirmeniz için bir seçenek durumundadır.
Çünkü bu içeriklerin oluşturulması adına harcadıkları bütçelerden, yaptıkları anlaşmalardan daha cazip, uygun teklifler aldıkları takdirde sizlerle çalışmayı tercih edebilirler.
Örnek olarak, Peppa Pig isimli dünyaca ünlü çizgi filmin Shorts, Reels ve Tiktok paylaşımları için telif hakkına sahip şirket ile 5 yıllık bir anlaşma yaptığımızı varsayalım.
Çizgi film için her platformda 2′şer adet hesap oluşturduk ve ürettiğimiz her içeriği tüm bu platformlarda yayınlayacağız.
Birinci hesapta, yatay olan ana içerikten ilgi çekebilecek sahnelerin dikey kesitlerini alıp paylaşmayı,
İkinci hesapta ise açıklamalarına “ Part #1, Part #2 ” yazarak, her bölümü 60 saniyelik parçalara ayırıp video ortasında yatay biçimde(tam ekran) paylaşmayı yol haritamız olarak belirledik.
Bu tarz bir senaryoda; normal şartlarda her bölüm ve içerik ile tek tek uğraşması gereken çalışanlar olmalıdır ve oldukça zaman alıcı bir süreçtir.
Ancak VE3.Plus ile bu süreçlerin tamamı çocuk oyuncağına dönüştürülebilir.
Birinci hesap için yapılması gereken tek şey, ilgili bölümü VE3.Plus’a tanımlamak ve hangi sahnelerin kullanılacağını belirtmek.
Bu iş için de, kullanılmak istenen sahnelerin başlangıç sürelerini bir not defterine ekleyip sisteme tanımlamak yeterlidir.
Örneğin, 2 saatlik bir videodan her biri 40 saniyelik 60 adet içerik oluşturmak istediniz.
Her sahnenin başlangıç süresini belirlediniz ve sisteme tanımladınız.
Her sahnenin 40 saniye olmasını istediğiniz için Fabrika > Süre > Video Süresi'ni de Sabit Süre > 40 şeklinde işaretlediniz.
Belirlediğiniz süreler için içerik üretimi yapılmasını istediğinizden:
Fabrika > Metot > Dakika > Süre seçeneğini işaretleyip 60 adet sahne başlangıç süresinin yer aldığı not defterini sisteme tanımladınız.
Süre(sahne) ayarlarınız tamamlandı, şimdi sırada içerik yapısını oluşturma var.
Dikey içerik üretmek istediğiniz için :
Fabrika > Alan seçeneğinden “ Varsayılan(%38) ” ' i işaretlediniz.
Elde ettiğiniz sonuçlar arzu ettiğiniz gibi olmadı ve daha geniş bir alanın görünmesini istediğinizi varsayalım;
Bu durumda, Fabrika > Alan > Özel seçeneğini kullanarak %38 değeri yerine arzu ettiğiniz değeri kullanabilirsiniz.
ℹ️ Bu örnekte, 65 değeri ile ekranın ortasını merkez kabul ederek toplamda %65′lik genişliği kullanır ve dikey içerik olarak üretir.
Daha özel seçimler yapmak içinse Fabrika > Alan > Gelişmiş seçeneğinden yararlanılabilir.
Bu çalışma sonucunda; normal şartlarda üretilmek istenen her video ile tek tek ilgilenmek gerekiyorken, saniyeler süren birkaç basit ayar sonrası 60 adet içeriğin üretimi, otomasyon tarafından tek tıkla gerçekleştirilecektir.
Üstelik, eşzamanlı render özelliği sayesinde sahneler aynı anda üretileceği için tahmin edilenden çok daha kısa sürede bu işlemler tamamlanacaktır.
Bu sayede, 1 adet çalışan günde örneğin 50 adet içerik oluşturabiliyorken, artık VE3.Plus’ın gücünden yararlanarak 500′ün üzerinde içerik oluşturabilir hale gelecektir.
İkinci hesapta, amacımız ana videoyu dikey videonun ortasına eklemek, video haricinde kalan boşluklara da dilediğimiz tasarımı yerleştirmek.
Bu işlemler için Canva'dan yararlanabiliriz.
Öncelikle, oluşturmak istediğimiz içerik dikey formatta olduğu için, Canva'da çözünürlük değerlerimizi 1080×1920 şeklinde ayarlayarak boş bir sayfa oluştururuz.
Ardından, videonun gömüleceği alanı belirleyip(örneğimizde kırmızı dikdörtgen), kalan boş yerlere arzu ettiğimiz tasarımı giydiririz.
İşte bu kadar basit.
Şimdi, hazırladığımız tasarımı JPG veya PNG olarak kaydedip, VE3.Plus’a tanımlayabiliriz.
Özel bir tasarım oluşturup bunu arkaplan olarak kullanacağımız için VE3.Plus'ta;
“ Özel Tasarım > Özel Arkaplan ” seçeneğinden yararlanıyoruz.
Arkaplanımız bir görsel olduğu için, Arkaplan Türü'nü Görsel/Gif olarak belirliyoruz.
ℹ️ Güncellemeler sonrası Görsel/Gif seçeneğine artık .mp4 video da eklenebilir durumdadır.
Ardından, oluşturduğumuz tasarımı bir klasöre ekleyip, bu klasörü sistemimize tanımlıyoruz.
Tasarımımızı VE3.Plus'a entegre ettikten sonra, tasarım içerisinde videoyu gömeceğimiz alan(kırmızı dikdörtgen) ile ilgili ayarlara geçebiliriz.
Öncelikle, videomuzu 60 saniyelik bölümlere ayırmak istediğimiz için;
Video Süresi > Sabit Süre seçeneğine 60 değerini giriyoruz.
Amacımız, videoyu bölümlere ayırmak olduğundan yani özel sahneler belirlemeyip sırasıyla ilerleyen bir süreç arzuladığımızdan, bu tür ihtiyaçlara özel olarak geliştirilmiş olan,
Fabrika > Metot > Aralık özelliğinden yararlanabiliriz.
Bu özellik içerisinde Rastgele ve Sıralı olmak üzere iki ayrı seçenek bulunur.
Biz, sıralı bir süreç yürütmek istediğimiz için “ Sıralı ” seçeneğini etkinleştirmeliyiz.
Çünkü amacımız, videomuzu sırasıyla bölümlere ayırmak ve bunları;
“ Part #1, Part #2, … , Part #29, Part #30 ” şeklinde yayınlamak.
Şimdi, süre ayarlarını girmemiz gerekmekte.
Bir not defterine, videonun süresini tanımlayıp sisteme entegre etmeliyiz.
Örneğin, ana video 2 saat 15 dakika ise ve bu videonun tamamını bölümlere ayırmak istiyorsak not defterine :
0-2:15
değeri girilmelidir.
Bu sayede işlemler başlangıç anından başlatılarak tamamlanana dek devam edecektir.
Ayarları yapıp kaydettiğimiz not defterini sisteme tanımlayabiliriz.
Süre ayarlarımız da tamamlandıktan sonra sırada videonun ilgili alana yani tasarımın ortasına yerleştirilmesi var.
Bu işlem özel bir konumlandırma gerektirdiği için VE3.Plus'ın “ Özel Video Ayarları ” seçeneğini kullanmamız gerekmektedir.
Bu seçenek sayesinde, videoları dilediğimiz gibi boyutlandırıp arzu ettiğimiz yere yerleştirebiliriz.
Özel Video Ayarları etkinleştirildiğinde “ Ana Video Ayarları ” ve “ Birleştirilecek Video Ayarları ” olmak üzere iki seçenek karşımıza çıkar.
Biz yalnızca ana video ile işlem gerçekleştireceğimiz için “ Ana Video Ayarları ” seçeneğinden yararlanacağız.
Bu seçenekte VE3.Plus bizden, sırasıyla “ Genişlik,Yükseklik,X Koordinat,Y Koordinat ” değerlerini istemektedir.
Yani, ana videonuzun genişliği ve yüksekliği ne olsun, nereye konumlansın sorularını sormaktadır.
Biz, ana videomuzu tasarımımızın ortasına yerleştireceğimiz için, önce tasarımın ortasında yer alan kırmızı dikdörtgenin genişlik, yükseklik değerlerini ve koordinat bilgilerini elde etmeliyiz.
Bu işlem için Canva’yı açıp, kırmızı dikdörtgene dair verileri inceleyebiliriz.
İlk olarak, kırmızı dikdörtgenin üzerine tıklayıp, ardından “ Position ” seçeneğine tıkladığımızda, videomuzu gömmek istediğimiz alana dair Genişlik, Yükseklik, X ve Y koordinat bilgileri karşımıza çıkmaktadır.
Tüm bu verileri, sırasıyla sistemimize tanımladığımız takdirde ana videomuz artık tasarımın ilgili bölümünde yer alacak ve burada oynatılacaktır.
Tüm ayarlarımız tamamlandı sayılır. Geriye yalnızca, ana videomuzun tamamını seçmek için gerekli ayarın yapılması kalıyor.
Bu işlem için :
Fabrika > Alan > Özel seçeneğini etkinleştirip,
İçeriğin tamamını kullanmak istediğimizden, ilgili kısma;
“ 100 ”
değerini giriyoruz.
Bu sayede, içeriğin %100′ü yani tamamı kullanılacak ve bu şekilde özel tasarımımıza entegrasyon gerçekleşecektir.
Tüm ayarlarımız tamamlandı, arzu ettiğimiz Render ayarlarını gerçekleştirerek sistemimizi çalıştırabilir ve bölümün tamamını 60 saniyelik ayrı ayrı videolar halinde elde edebiliriz.
Örnek bir çizgi film üzerinden aktarılmak istenen işlem süreçleri, daha pek çok farklı metot ve varyasyonlar uygulanarak Dizilerden Filmlere, TV Showlarından Animasyonlara, akla gelebilecek her türlü içerik türünde uygulanabilir.
Youtube, Twitch, Kick ve Benzer Platformlar
Yazımızın başında “ Youtube ” kelimesine yer vermiştik. Bu konuya ve içinde barındırdığı potansiyele özellikle dikkat çekmek isteriz.
Youtube, Twitch, Facebook gibi platformlarda içerik üreten ve yayın yapan; yurtiçinde ve yurtdışında sayısız içerik üreticisi bulunmaktadır.
Bu içerik üreticilerinin geçmişte oluşturduğu(ve hala bu platformlarda yatay formatta yer olan) yüzbinlerce videoda; milyonlarca keyifli ve sürükleyici an barındıran benzersiz içerik bulunmaktadır.
Ancak toplam içerik sayısına oranlandığı zaman; bu içeriklerin neredeyse tamamı henüz Shorts, TikTok ve Reels gibi platformlara yüklenmemiş durumda.
Örneğin, 8 sene önce Youtube’a yüklenmiş, 4 saatlik bir korku oyunu videosunu ele alalım.
Bu 4 saatlik videodan; Shorts, Reels, Tiktok vb. platformlara yüklenebilecek, her biri 10-60 saniye arasında olan en az 100 adet benzersiz içerik elde edilebilir.
Şimdi bu büyük imkanı; Youtube ve diğer platformlarda bulunan, her türlü kategori ve “dilden” milyonlarca videoyu gözden geçirerek yeniden düşünelim.
Çok rahat bir şekilde söyleyebiliriz ki; milyarlarca benzersiz içerik, bir yerlerde keşfedilmeyi bekliyor.
Şu ana dek bu tür çalışmaların yapılmamış olmasının en temel nedeni, piyasada tüm bu süreci yönetebilecek ve kolaylaştıracak uygun bir video düzenleme yazılımının bulunmamasıdır.
Mevcut bütün sistemlerde, her video ile tek tek uğraşmak gerekir ancak VE3.Plus; tek tıkla, arzu ettiğiniz sayıda içeriği dilediğiniz tasarımlarla oluşturabilir. Üstelik hedef video Youtube’ta ise bilgisayarınıza indirme ile vakit kaybetmeden.
VE3.Plus'ın sağladığı tüm avantaj ve imkanlar sayesinde; sadece dizi, film vb. içerikler değil Youtuberlar, yayıncılar da hedef kitleniz olabilir ve içeriklerini kullanarak sınırsız sayıda “ benzersiz ” yani daha önce hiç kimse tarafından Reels, Tiktok, Shorts gibi platformlara yüklenmemiş içerik elde edebilirsiniz.
➡️ Benzersiz İçeriğin Önemi Nedir